Els Espais

La nostra escola va ser fundada pel Patronat de les Dames de Meritxell, l’any 1978, davant la necessitat palesa d’aquest servei al país. El Patronat de les Dames de Meritxell és la primera organització sense ànim de lucre d’Andorra.

L’escola està ubicada a l'encreuament de la Margineda, està ben comunicada i es troba en un context molt tranquil i lluminós. Es troba en un edifici independent format per dues plantes, té grans finestrals que permeten treballar tot l'any amb llum natural. A l'interior, disposa de diferents espais comuns com el menjador, la sala de psicomotricitat i la sala sensorial.  A més de les diferents aules de cada grup d'infants: núvols, llunes, solets, estels i planetes.

L'escola també disposa de cuina pròpia, on personal qualificat elabora diàriament el menú. S'utilitzen productes sense sucres afegits, integrals, sucs naturals... L'objectiu és oferir una alimentació de qualitat i que els infants adquirexin hàbits saludables desde petits.

A la part exterior, un ampli jardí ofereix un marc ideal per treballar activitats a l'aire lliure. A l'estiu i a la primavera els nens el poden gaudir pràcticament cada dia.  També disposa de dos horts que permeten als infants conèixer d'on provenen alguns dels nostres aliments, participar en la seva cura i aprendre a respectar el medi ambient.
Tots els espais estan pensats per ser acollidors i estimulants.

Les aules es distribueixen en diferents racons que els infants utilitzen lliurement.
Són espais que canvien i s'adapten a les necesitats i interessos dels infants.
Entenem l'aula com el seu espai de referència dins l'escola bressol, però l'infant es belluga i realiza diferents activitats i jocs al llarg del dia als diferents espais d'ús comú que hi ha a l'escoleta (ex. al menjador realitzem els àpats però també es realitzen audicions en directe, es celebren festes, balls..., adaptant l'espai a cada activitat).
L'infant necessita moure's pels diferents espais de l'escola bressol i no trobar-se confinat dins d'una aula.
El treball per ambients, que realitzem periòdicament, implica la reconversió de totes les aules i sales d'usos múltiples en ambients diferenciats que els infants utilitzen lliurement.